سايت در حال بارگزاري است...
شما مي توانيد ازنسخه ي كم حجم استفاده كنيد.

دعوت گروه بیست و پنجم بهمن برای اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه




روز شنبه پنجم شهریور ماه، اعتراضات مدنی و صلح آمیز به وضعیت اسفناک دریاچه اورمیه با واکنش ماموران حکومت کودتا به خشونت کشیده شد. این رفتار نیروهای امنیتی بیش از پیش این نکته را به ذهن متبادر می سازد که برای حکومت شکل یا دلیل اعتراض اهمیتی ندارد بلکه آنها در هر حالتی ملت را سربه زیر و فرمانبدار می خواهند.مردم در تهران تجمع کنند یا ارومیه، برای پیگیری حقوق مدنی باشد یا اعتراض به وضعیت زیست محیطی یک دریاچه تفاوتی ندارد، پاسخ سردامداران پاسخ واحدی است:خشونت.  این رفتار بیش از هر مساله دیگری مهر تاییدی است بر ترسی که پس از سرنگونی نظامهای دیکتاتوری خاورمیانه گریبان صاحبان کنونی قدرت را گرفته است.
در مقابل این رفتار، در هفته گذشته تلاش خیرخواهانه گروههای حافظ محیط زیست و پویایی شبکه های اجتماعی بود که گروههای اجتماعی را به هم پیوند زد تا دریاچه ای که نفس های آخر خود را می کشد به نقطه اتصال نمادین آرزو، رنج و آمال ملتی بدل شود. "ماهی سیاه کوچولو" اثر ماندگار صمد بهرنگی با این جمله به اتمام می رسد " ماهی سرخ کوچولو هر چه کرد، خوابش نبرد، شب تا صبح همه اش در فکر دریا بود..." مانند اثر بهرنگی که به خاطره نسلی تمامی ایرانیان گره خورده است این بار نیز دریاچه ارومیه به نقطه اتحاد همه با هر زبان و قومیتی تبدیل شد تا باز یادمان آورد که جهانی فراختر از قفس که در آن زندگی می کنیم هم وجود دارد. آرزویی که روزگاری سردار و سالار ملی را از تبریز راهی پایتخت ساخت.

در این راستا و پس از دریافت صدها ایمیل، تماس با گروههای فعال سبز و پیرو حمایت شورای هماهنگی راه سبز امید، گروه بیست و پنجم بهمن وظیفه خود می داند که  ضمن اعلام حمایت از اعتراض های مدنی برای پیگیری وضعیت دریاچه ارومیه، روز شنبه، دوازدهم شهریور ماه را روز همبستگی ملی برای اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه و پیگیری حقوق قومیت ها اعلام نماید.

مکانهای پیشنهادی برای تجمع (این مکانها به تدریج تکمیل خواهند شد

زمان روز شنبه 12  شهریور ماه؛ ساعت 5 بعد از ظهر
ارومیه: تقاطع عطایی و امام
تبریز: راسته کوچه
تهران: میدان بهارستان، روبروی مجلس



منبع:سايت گروه 25 بهمن



دیدگاه های کاربران

1 ديدگاه براي مطلب "دعوت گروه بیست و پنجم بهمن برای اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه"

ناشناس گفت...

در یاچه ارومیه چشم ایران متعلق به همه ایرانیان است مانند خلیج فارس زاینده رود و هیرمکند وغیره
چرا فقط ارومیه و تبزیز وتهران مسهد سیراز کردستان اصفهان خوزستان سیستان وبلوچستان واستانهای مرکزی
از جمع شدن پنج انگشت
مشت حاصل میشود
به ایران سبز بیندیش


۱۰ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۳:۵۰

ارسال یک نظر

با تشكر از ديدگاه شما.

 

كمپين كار عملي سبز و گروه دفتر سبز ايران از بازنشر مطالب خود با ذكر منبع استقبال مي كند.
بالای صفحه